CONTACT EN VEEL GESTELDE VRAGEN

Staat je vraag er niet tussen kunt u contact opnemen met klantenservice@rumag.nl

BESTELLEN.

HOE PLAATS IK EEN BESTELLING?

De onderstaande stappen geven aan hoe jij jouw item op de juiste manier kunt bestellen:

1. Selecteer de juiste maat en/of kleur van jouw gewenste artikel en klik op de knop ā€˜+ in winkelwagenā€™.
2. Herhaal stap 1 totdat jouw hele verlanglijstje in je winkelwagen staat.
3. Maak je bestelling af door naar je winkelwagen te gaan. Vul hier eventueel een kortingscode in en klik vervolgens op de knop ā€˜doorgaan naar afrekenenā€™.
4. Vul al je gegevens in en doorloop vervolgens alle stappen in de betaalomgeving.

TIP: Maak bij het bestellen direct een account aan, zodat je al jouw gegevens en bestellingen achteraf kunt inzien en bestellen in de toekomst nog makkelijker wordt.

IS MIJN BESTELLING GOED BINNEN GEKOMEN?

Zodra jouw bestelling succesvol is afgerond, ontvang je een orderbevestiging per mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Wanneer jouw pakketje ons warehouse heeft verlaten, ontvang je van GLS een tweede mail met daarin de track en trace code. Met deze code kan je jouw pakketje volgen totdat deze wordt bezorgd.

WAT IS EEN PRE-ORDER? HOE WERKT DIT?

Een pre-order is een vooruitbestelling van een nieuw aangekondigd product of een product dat op dat moment tijdelijk niet voorradig is. Deze producten hebben een langere levertijd. Wanneer je Ć©Ć©n van onze producten pre-ordered ben je een van de eerste die deze zal ontvangen zodra ze bij ons op voorraad zijn en echt in de webshop te bestellen zijn. Bij het product zelf vind je een indicatie hoelang het ongeveer zal duren dat het product weer leverbaar is.

HEB IK EEN ACCOUNT NODIG OM EEN BESTELLING TE PLAATSEN?

Nee dit is niet verplicht, je kunt ook zonder account bestellen. Het hebben van een account heeft wel voordelen, bestellen gaat in de toekomst een stuk sneller omdat we je al kennen en je kan de bestelling makkelijk volgen.

WAT ALS ER BINNEN MIJN PRE-ORDER BESTELLING OOK PRODUCTEN ZITTEN DIE WEL VOORRADIG ZIJN?

Jouw bestelling wordt in een keer verzonden, zodra de pre-order producten bij ons binnenkomen. Als je de andere producten eerder wilt ontvangen bestel deze dan los in een nieuwe bestelling

WAT ALS ER EEN PRODUCT IN MIJN BESTELLING ZIT, DAT NIET MEER VOORRADIG IS?

De bestelling wordt in een keer verstuurd op het moment dat het product weer voorradig is.

HET PRODUCT DAT IK WIL BESTELLEN STAAT OP UITVERKOCHT? WANNEER KOMT DEZE WEER IN DE SHOP?

Het kan zijn dat een product is uitverkocht. Dan zullen wij ervoor zorgen dat het product zo snel mogelijk weer leverbaar is. Houd onze website en social media goed in de gaten wanneer het product weer leverbaar is.

BETAALMOGELIJKHEDEN.

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN KAN IK GEBRUIKEN?

Je kunt in onze webshop betalen middels iDEAL en Bancontact.

HEBBEN JULLIE CADEAUBONNEN?

Ja, je kunt je cadeaubon hier bestellen.

KAN IK ACHTERAF BETALEN?

Nee, het is niet mogelijk om achteraf te betalen.

WAT ALS IK EEN KORTINGSCODE BEN VERGETEN TOE TE VOEGEN AAN MIJN BESTELLING?

Dan ben je een kleine dommerd. Maar je kan altijd even een bericht naar onze klantenservice sturen.

RETOURNEREN.

HOE KAN IK RETOURNEREN?

Retour
Ons retourbeleid geldt 14 dagen na levering van het product. Hierna is retourneren helaas niet meer mogelijk.Ā Je kunt een product 14 dagen na levering zonder opgaaf van reden aan ons retourneren wanneer het een consumentenkoop betreft.

Voorwaarden:

- Binnen 14 dagen na levering van de bestelling
- Het product is compleet, niet gebruikt en onbeschadigd.
- Jouw eigen gegevens en bestelnummer zijn bij het retourartikel gevoegd in de vorm van ons retourformulier (te downloaden viaĀ deze link). Dit formulier is overigens online in te vullen alvorens het geprint moet worden.
- Wanneer producten niet meer te verkopen zijn als nieuw kunnen wij deze weigeren. Deze producten worden in dat geval aan je teruggestuurd.
- Retourneren dient daarnaast op eigen kosten te gebeuren.

Omruilen
Als kleding niet de juiste maatĀ heeft, kun je ditĀ met behulp vanĀ bovenstaand retourformulier aanmelden, met vermelding van de juiste maat. Een nieuw exemplaar in de juiste maat wordt dan toegestuurd.

Beschadiging
Producten die bij levering beschadigingen vertonen (b.v. productiefouten of transportschade) kunnen tevens binnen 14 dagen geretourneerd worden. Stuur een foto van het beschadigde object samen met jouw eigen gegevens en bestelnummerĀ naarĀ klantenservice@rumag.nl voor een beoordeling of het product geretourneerd moet worden.

KUNNEN GEPERSONALISEERDE ARTIKELEN GERETOURNEERD WORDEN?

Helaas is het niet mogelijk om gepersonaliseerde artikelen te retourneren.

KAN IK EEN PRODUCT UIT DE SALE RETOURNEREN?

Ja alle online aankopen uit de sale kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd.

KAN IK ALLE PRODUCTEN RETOURNEREN?

Nee, bijna alle online aankopen kunnen binnen 14 dagen na ontvangstdatum worden geretourneerd. Behalve de gepersonaliseerde artikelen.

Gepersonaliseerde artikelen kunnen helaas niet geretourneerd worden.

De scheurkalenders nemen wij alleen terug als deze nog geseald zijn en kleding wordt alleen geaccepteerd mits deze ongedragen zijn.

HOE SNEL WORD IK TERUGBETAALD NA RETOURNEREN?

Zodra je retour bij ons binnen komt, kan het tot twee weken duren tot deze is verwerkt. Nadat deze goed wordt gecontroleerd en is geaccepteerd als retour, ontvang je een mailtje dat jouw retour is verwerkt. Na dit mailtje ontvang je het bedrag binnen 1-3 werkdagen terug op je rekening.

Het kan voor komen dat jouw retour niet wordt geaccepteerd door vlekken en geuren welke er op wijzen dat het product is gedragen. Helaas kunnen wij dan niet overgaan tot terugbetaling. Je kunt er dan voor kiezen het product toch te houden.

IK HEB EEN VERKEERD PRODUCT BESTELD/ONTVANGEN, WAT MOET IK DOEN?

Zodra is bestelling is geplaatst, is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen/annuleren. Dit omdat het bestelproces en het productieproces vrijwel gelijk lopen. Je zou dan het pakket aan de deur kunnen weigeren of het pakket op eigen kosten kunnen retourneren via ditĀ formulier.

Heb je een verkeerd product ontvangen? Dan kun je dit het beste aangeven door middel van het contactformulier. De klantenservice zal er voor zorgen dat je een gratis retourlabel ontvangt waarmee je dit kunt retourneren.

KAN IK EEN PRODUCT OMRUILEN?

Het direct omruilen van een artikel is helaas niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de andere aan ons retourneren.

IK MIS EEN PRODUCT BINNEN MIJN BESTELLING

Dan kan je het best even het contactformulierĀ hieronder invullen, onze klantenservice zorgt ervoor dat het missende product toegestuurd wordt.

IK HEB GEEN ORDERBEVESTIGING ONTVANGEN.

Het kan zijn dat deze wordt tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij raden je aan je spambox van je e-mail te bekijken. Wellicht dat onze orderbevestiging daar in terecht is gekomen. Mocht je daar de mail niet kunnen vinden, vul dan het contactformulier in zodat de klantenservice hierop terug kan komen.

WAT ALS MIJN PRODUCT BESCHADIGD OF KAPOT IS GELEVERD?

Wij bieden zes maanden garantie op onze producten vanaf ontvangstdatum. Mocht je binnen dit termijn vallen, dan ontvang je van ons een vervangend product. Vul het contactformulier in inclusief een bijgevoegde foto van de beschadiging, dan nemen wij het zo snel mogelijk in behandeling.

VERZENDING.

WELK BEDRIJF VERSTUURT MIJN PAKKETJE?

Er wordt via GLS verzonden.

WANNEER ONTVANG IK MIJN PAKKETJE?

Onze standaard levertijd is 1-5 werkdagen. Wanneer je een account hebt aangemaakt kan je je bestelling makkelijk volgen via onze website.
Zodra het pakketje is verzonden duurt het normaal gesproken 1 Ć” 2 werkdagen om het te bezorgen.

KAN IK MIJN PAKKETJE OOK OPHALEN BIJ EEN GLS PUNT?

De eerste bezorgpoging is altijd het adres die jij hebt opgegeven. GLS doet altijd twee bezorgpogingen. Na de eerste bezorgpoging kan jij met een bezorg briefje aangeven dat je het bij de volgende afleverpoging in een parcelshop wil ophalen.

MIJN PAKKET IS NIET GELEVERD

Het kan zijn dat jouw pakket vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij adviseren daarom eerst om goed de track en trace code te bekijken. Hierin staat aangegeven wanneer het pakket geleverd zal worden.
Mocht de track en trace code iets aangeven dat jouw pakket bezorgd is, terwijl je niks ontvangen hebt, kan je contact met GLS opnemen. Zij kunnen dan voor jou navraag doen bij de bezorger. Bij overige statussen mag je een contactformulier invullen, dan zal de klantenservice dit verder oppakken.

HOEVEEL BEDRAGEN DE VERZENDKOSTEN?

De verzendkosten bedragen binnen Nederland ā‚¬6,95 en voor BelgiĆ« ā‚¬8,95

KAN IK DE VERZENDDATUM AANPASSEN NADAT IK MIJN BESTELLING HEB GEPLAATST?

Nee, het is niet mogelijk om de verzenddatum aan te passen.

WANNEER WORDT MIJN PAKKETJE VERSTUURD?

Onze standaard levertijd is 1-5 werkdagen. Wanneer je een account hebt aangemaakt kan je je bestelling makkelijk volgen via onze website.

KAN IK VOOR AVOND- OF DAGLEVERING KIEZEN?

Nee, het is niet mogelijk om voor avond- of daglevering te kiezen.

KAN IK MIJN PAKKET VOLGEN?

Zodra jouw pakket bij GLS is, ontvang je per mail een verzendbevestiging met hierin de Track & Trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen. Daarnaast kan je, als je een account hebt aangemaakt, je bestelling makkelijk volgen binnen je account.

KUNNEN JULLIE MIJN PAKKET VANDAAG NOG LEVEREN?

Nee, het is niet mogelijk om het pakket dezelfde dag te leveren.

WORDT MIJN BESTELLING IN 1 KEER VERSTUURD?

Jouw bestelling wordt in Ć©Ć©n keer verzonden. Mocht je een deellevering van de bestelling willen maken dan vragen wij je om de dubbel gerekende verzendkosten te voldoen. Hiervoor kun je contact opnemen middels het contactformulier.

Mocht je dit niet willen, kun je altijd de artikelen apart van elkaar bestellen.

KAN IK MIJN BESTELLING OP AFSPRAAK LATEN LEVEREN?

Nee, het is niet mogelijk om de bestelling op afspraak te laten leveren.

ACCOUNTGEGEVENS.

WAAR VIND IK MIJN TRACK & TRACE CODE?

Zodra het pakket door GLS wordt gescand, ontvang je per mail de track & trace code.

HOE KAN IK MIJN ADRES WIJZIGEN?

Om het verzendadres van een bestelling te wijzigen kan je het contactformulier invullen. De klantenservice zal het adres, indien mogelijk, wijzigen. Dit kan tot 1 uur na het bestellen.

IN MIJN ACCOUNT STAAT BESTELLING AFGEROND, WAT BETEKENT DIT?

De status van je bestelling ā€˜afgerondā€™ houdt in dat wij je bestelling in verwerking hebben genomen en aan het klaarmaken zijn voor verzending. Het kan na het aanpassen van de status naar ā€˜afrondenā€™ nog enkele werkdagen duren totdat deze wordt verzonden. De verzending is pas bevestigd na ontvangst van je trackmail van GLS.